dinsdag 10 maart 2009

The Best is yet to come...

Ja man, ik zie net dat het al bijna 14 dagen geleden is dat ik nog es iets op m'n blog heb geschreven :). Tijdens de vakantie maakte ik veel meer mee hé, maar als jullie willen dat ik wekelijkse updates geef over hoeveel pampers ik dagelijks ververs, hoe m'n trip naar de gym en workshop zijn geweest en of het park er elke dag hetzelfde blijft uitzien na het droppen van Hannelore aan school... geef me eee gil e!
Wat heb ik de laatste weken meegemaakt?
Vorige week zondag zijn Marjolijn en ik met de kindjes naar een gratis openluchtconcert voor kindjes gegaan in één van de vele stadsparken. Om het te vertalen naar het vlaams: De Australische Mega Mindy, Teletubbies, Plons, Spongebob en dergelijke waren daar allemaal aanwezig om samen met de kindjes te dansen en zingen.. Foto's vind je online waar je kan zien dat er een massa volk was. Was best chil, op het gemakje de kleine jongen in mij terug naar boven laten komen wat verre van moeilijk is zoals jullie weten!
De dag erna, de maandag, had ik eens een "Waltdag" nodig. Op mezelf ben ik met de trein naar Melbourne gegaan om daar "een wandelingske" te doen. Was enorm leuk zo es op mezelf. Op niemand moeten letten en kunnen doen wat ik zelf wilde! Zalig!
Ik heb het Melbourne Art Center gezien, wat eigelijk niet veel voorstelde :) maar wel leuk was om eens te bezichtigen! Had er meer van verwacht daar dit zo'n grootstad is, maar in het SMAK in Gent is er meer te zien ;)! Daarna ben ik naar The Shrine Of Rememberance gegaan. Een monument dat opgetrokken is ter nagedachtenis van alle gesneuvelde Victoriaanse soldaten. Een machtig monument dat heel veel betekenis heeft! Geen enkel gebouw in de stad mag met de rand van het gebouw (de punt dus) wijzen naar The Shrine. Zo zie je veel gebouwen met een afgeplatte zijkant, heel raar! Jaarlijks op "Anzac-day" wordt er een enorm grote plechtigheid gehouden op deze plaats. Echt een enorm mooi monument! Dan dacht ik in mezelf "ik heb nog wat tijd en $20 op zak, ik ga es naar het groot aquarium". De inkom was echter $28 en na het zeveren dat ik dit speciaal deed als internationale student om een proefstuk te maken en maar $20 had meegekregen lieten ze me toch niet binnen! Dju e maat, maar het proberen waard! Wat rondgelopen in de stad dan, gewoon gewandeld en rondgekeken en dan terug huiswaards gekeerd!
Gisteren dan, waren we uitgenodigd in The Fitzroy Gardens, een ander stadspark dicht in het centrum van de stad, om een brunch bij te wonen van Mj's dansgroep. Heel mooi weer, heel gezellig en me kapot geamuseerd met al het onbekende volk. Er waren daar veel mannen en we hebben allemaal samen gevoetbalt, cricket gespeeld, frisbee, baseball, noem maar op! En ik heb me ook beetje met alle kindjes bezig gehouden door in bomen te klimmen en dergelijke... Best gezellig en lekker warm weertje daar in dat mooie park!
Het volgende op de planning is hopelijk dit weekend nog es naar de stad gaan om enkele uren uit te trekken voor het Nationaal Museum, dat dus over vanalles en nog wat gaat. Er is momenteel een speciale tentoonstelling over net ontdekte insecten die er wel interessant uitziet. Zondag gaan we naar St. Kilda naar de marktjes en de zee en het weekend erop ga ik een weekendje weg naar de country met Michael en Lynda...
Zoals de kleine kindjes het zeggen... Nog 18 slaapjes en m'n fameuze reis begint! M'n droom gaat in vervulling gaan: Uluru beklimmen. Allé toch 1 van m'n 3 dromen :) De andere 2 zijn de Inca trail en Machu Pichu bewonderen, en het machtige Anghkor What betreden...
Nog 18 slaapjes :D en dan begint de reis van m'n leven!

1 opmerking:

ann zei

Dag Walt,

Nog vlug even doorgeven dat ik je reis-en andere verhalen met veel plezier gelezen heb, doorheen je woorden kon ik bijna zien, ruiken, voelen hoe intens je alles beleefde, ook de erge dingen.
Je foto's zijn prachtig.
Tot binnenkort. Afscheid nemen zal niet evident zijn.
Groetjes, Ann