vrijdag 13 februari 2009

Luguber luchtje...

Met de zware bosbranden in het achterhoofd zetten we hier allemaal onze dagen verder. Danny heeft verschillende benefietconcerten in het vooruitzicht voor de slachtoffers van de getroffen gebieden en dagelijks volg ik de highlights van het nieuws online om de stand van zalen bij te houden!
Iets heel raars is eigenlijk aan het gebeuren de laatst dagen...Eergisteren was ik alleen thuis met Florian want Hannelore was op school. Ik zat op m'n kamer met het raam open en er kwam een vreemd vies luchtje binnen..Herinner me het nog perfect! Ik zat met m'n liefje te webcammen en ben bijna elke 5 minuten naar buiten gehold om te ruiken waar die geur vandaag kwam...Rook!
Elke keer kon je meer en meer rook ruiken en ik begon best wel paniekerig te worden, wetende dat de branden niet veraf waren. Heb beetje rondgebeld naar andere mensen in de buurt om te weten te komen of zij ook zo'n last hadden van die geur en jawel...Ik was niet de enige!
Na Mj gebeld te hebben werd ik gerustgesteld dat dit voorspeld werd op het nieuws. Er ging namelijk de volgende dagen een soort filter over Melbourne hangen...Een rookgordijn! Ik vind het maar luguber en morbide...Wetende dat je de asse van de afgebrande huizen inademd en misschien wel de asse van mensen binnekrijgt...
Tot nu hangt er nog steeds rook over Melbourne, wat zichtbaar is vanuit m'n raam. Zelf op het einde van de straat zie je de rook in de straat hangen...En ruiken doe je het natuurlijk!
'K zeg het, best luguber! Belangrijkste is dat ik officieel kan zeggen dat we veilig zijn! De branden zijn ver weg, maar de warmte komt weer opzetten dit weekend en wie weet wat brengt dat met zich mee?!

2 opmerkingen:

Denneman zei

Hopelijk is het ergste nu voorbij :) Ik begon me al zorgen te maken dat ik DQ helemaal alleen, mocht spelen ;). Hier is het echt niet veel beter. Het blijft hier gewoon koud koud KOUD. het wordt hier amper 5 graden en tschijnt dat nog een tijdje zal duren. Ge hebt echt een goed jaar uitgekozen om aan de Belgische winter te ontsnappen ;). Hopelijk hoor ik geen ferme branden meer op het nieuws :). Anders zal ik wel afkomen me mijn emmerke water en alles daar in Australië rechtzetten!!!! Because I AM DENNEMAN!!!!!!
yooooo

Anoniem zei

Denneman denkt weeral dat hij een superheld is hoor =) Maar maar! Dat is hij ook wel een beetje =)

Man, komt naar huis, kmis u.
Kvin daje al lang genoeg op kangoeroes hebt kunnen zitten en al genoeg kaola's kunnen fotograferen hebt :p kom nu gewoon maar naar huis, bij tante Kiki ^^

En en en.. als jij terugkomt , zijn je vriendjes Dennimannie en kikivrouwtje een jaar samen!! En dan gaje zéker met een giga-smile terugkomen!!
Je bent natuurlijk wel verplicht om een groot ik ben thuis feest te geven he, gelijk de echte :D maar tis er bijna :D wiiiihiihihihihi :D dan kan ik weer spelen met jou :D xD

u mag ik teminste bijten phuu :p

dooeidooeeii!! dxxxx HJG !!