maandag 17 november 2008

Melbourne Baby...

Gisteren, maandag, ben ik eindelijk naar Melbourne geweest! Wat een stad, gewoonweg amazing! Het is de eerste echte "grote" stad die ik zie...Ik bedoel daarmee een stad met skyscrapers enzo...Het was allemaal wat overweldigend in het begin en ik voelde me echt een klein jongetje dat voor het eerst een snoepje kreeg...'s avonds hoorde ik dat ook van Marjolijn...Ik was precies iemand die al heel z'n leven opgesloten zat en eindelijk eens buiten mocht komen...Gewoonweg WAUW!

Danny moest werken, dus ben ik met Marjolijn en de kindjes, met de trein, naar Melbourne gegaan. Easy ride, dikke 30 minuten en je staat in het centrum van Melbourne op het grote en mooie Federation Square...Daar staat een heel raar gebouw, helemaal gemaakt uit glazen constructies, echt raar om zien...Staan natuurlijk foto's van op de blog! Flinders Street Station, waar we toekwamen is een mooi oud station, uit 1910...Een mooi oud gebouw tussen de nieuwe complexen en appartementen. Melbourne is een heel rare stad, positief raar dan! Ik ben niet voor een volledige oude stad, maar ook niet voor een moderne wolkenkrabberstad...Hier heb je beiden, en dat zie je ook op dce foto's...Een oude mooie kerk zoals St. Pauls Cathedral en op de achtergrond een hoge skyline...Ik vind dat eerlijk gezegd wel iets hebben!

We hebben een flinke wandeling gemaakt langs de Yarra River tot aan DE Rod Laver Arena, het tenniscomplex van de Australian open...waar ik eens naartoe ga in januari, wanneer het tornooi plaatsvindt!

Collins Street, Flinders Street en dergelijke...Allemaal enorm grote en lange lanen...winkels, winkels en winkels...Meisjes: jullie zouden er zot worden, er zijn daar winkelcomplexen waar je met 1 dag niet genoeg hebt, en zo zijn er velen...

Heb ook een tijdje staan kijken naar een straatartiest. Iemand die 10 didjeriedoos met elkaar verwerkt heeft samen met PVC en zo elmektromuziek speelt op een didjeriedoo, echt fantastisch! Zijn cd's waren uitverkocht, anders had ik wel eentje meegepakt...

Melbourne is gewoon heerlijk, nu ik weet hoe er te geraken, en ik m'n doop daar al gehad heb weet ik zeker dat ik er nog vaak zal gaan! Op m'n eentje, met Florian, doet er niet toe! Ik ga er nog menig maal teruggaan!

Het grootste wat me opviel was de multiculturaliteit...Je stak de straat over en op het zebrapad had je letterlijk 10 of meer nationaliteiten en entitieten gepasseerd...De max!

Marjolijn is vanaf nu elke maandag thuis, en we hebben zo wat afgesproken dat we die dag dan telkens een uitstapje gaan maken, kijk er al naar uit!

By the way, vorige week is het hier 3 dagen boven de 30 graden geweest met als max 35° en het is nog niet eens zomer...heerlijk gewoon! Lekker warm...

I love australia!

2 opmerkingen:

Liesje zei

Dag Waltje!!

Leuke uitstap zo te horen. Toen ik het las van al die winkels was ik aan het twijfelen om je achterna te komen :p
Super dat het weer ook zo meezit. kan me voorstellen dat dat een goede invloed heeft op je gemoed. Geniet er maar van, ik ga even naar je foto's gaan piepen.

Dikke zoen!

Liesje zei

Wow, foto's waren inderdaad wel een kijkje waard. Mooi dat contrast. Kheb wel een tip, misschien kan je al je foto's in het zwart-wit zetten, worden wij niet geconfronteerd met die zalige blauwe lucht ;) Hehe

Zoen! X