maandag 3 november 2008

Great balls of fire...

In B hebben we koeien, varkens en paarden. Hier zijn dat kangoeroes, wombats en koalas...En ze lopen hier zelf in het wild rond...Gewoonweg zot!

Ik had al verteld dat ik maandag naar Healesville zou gaan, dat is een reservaat voor Australische dieren. Er is ook een dierenhospitaal aan verbonden waar gewonde dieren naartoe kunnen gebracht worden en waar je als bezoeker autopsies kunt meevolgen. De dieren in het reservaat zijn dieren die er ooit gewond naar toe gebracht werden en daar nu blijven omdat ze niet meer zouden overleven in de vrije natuur, ze worden dus niet gevangen gehouden...

Op de weg naar daar zag ik opeens kangoeroes rondhuppelen in een grasveld, ze lopen hier dus echt gewoon vrij rond e...Dat was echt raar om te zien! Zo machtig!
Het weer zat wat minder mee, maar daar trok ik me echt geen bal van aan...
Het eerste wat we gedaan hebben was naar de kangoeroes gaan, omdat het voedertijd was...Normaal zitten ze achter een touw, maar bij voedertijd mogen de bezoekers eten geven en dan komen de diertjes gewoon naast je staan of huppelen..en mag je ze aaien...Dat was echt enorm machtig! Verder hebben we koala's gezien natuurlijk, net toen ze wakker werden om te eten...Vogelbekdier heb ik ook gezien...echt een raar beestje! Ik dacht dat dat zo groot was als een otter ofzo, en das eigenlijk heel klein...foto's heb ik daar niet van omdat ze binnen zaten achter glas en onder water. Een wombat, een Echidna en verschillende roofvogels waren er ook..
Bekijk zeker eens de foto's...

Was echt een heerlijke dag, net wat ik nodig had en wat ik zeker eens kon gebruiken! Ik en dieren, je weet het wel e! Kan gewoon niet beschrijven wat dat met je doet om tussen kangoeroes te lopen...En al die Australische dieren te zien...k'Blijf erbij: Machtig!

Ik ga nu m'n bedje in...Slaap lekker

Geen opmerkingen: