zaterdag 22 november 2008

Water, all day long...

Woensdagavond kreeg ik te horen van Marjolijn dat ze voor haar werk naar een vergadering moest in Rosebud, een stadje in The Mornington Peninsula...Dat is een mooi stukje natuur onder Melbourne. Rosebud ligt aan de zee dus dacht ik in mezelf...ik ga de zee gaan bekijken sie!
Het was een rit van 2u heen en 2u terug en het was verdomme kutweer...Regen, wind, koud...Dus eigenlijk heb ik niet veel gehad aan de uitstap maar toch enkele foto's genomen van dit mooi stukje strand! ik zal zeker nog eens terugkeren bij beter weer, op mezelf, dan kan ik de mooie stukjes natuur gaan opzoeken...Nu moest ik namelijk in de buurt blijven daar Marjolijn niet zo land in vergadering zat dus...
Op de terugweg zijn we in Frankston Indisch gaan eten, heeeeeeeeerlijk en lekker veel! I was totally stuffed!

Een minder dagje qua weer dus, maar ik heb toch maar de Mornington Peninsula gezien eh! En Ga er zeker nog terug om die natuur bloot te stellen aan m'n oogbollen!

Verder nog nieuws? Ja hoor...Vrijdagavond zijn we Mexicaans gaan eten, hmmm! Burrito por favor cabron! Lynda was ook mee, was een heel aangename avond! Lekkere Margharittas gedronken en met Lynda's auto mogen rijden, een beestig bakje! Een nieuwe Ford Falcon, lekker bakje! Ben die avond ook nog gaan poolen, en wat heeft Walt gedaan? Natuurlijk getoond hoe je in Belgie pooled en iedereen ingemaakt ;)...Wad echt een leuke avond!

Volgende week vrijdag ga ik naar een bal, samen met Lynda. Haar man heeft geen zin om mee te gaan (bal van haar dansgroep) en dus ga ik mee. Ben vandaag een mooie kostuumbroek en hemd gaan kopen, alles samen 75 dollar, das nog geen 40 euro en is echt supermooi! Een bal met een 6 gangen menu, en ik mag gratis mee sè ;)...Zie er wel naar uit..Zal duidelijk de enige Belg daar zijn...De volgende dag weer zo'n diner bij de dansgroep van Marjolijn en mezelf...En nadien nog wat dansen natuurlijk, net zoals de dag ervoor! Leuk weekendvooruitzicht nietwaar?

Wat kan ik nog zeggen, ahja! Tijdens de zomervakantie, die hier is binnen 3 weken, gaan we 2 weken naar Adelaide, waar het gezin vroeger woonde! We gaan er op visite bij vrienden van hen en daar Kerst en Nieuwjaar vieren! Er word naar een oplossing gezocht daar voor de kindjes zodat ikzelf ook kan genietn van het Australische Nieuwjaar, vind ik heel erg lief van hen! In het terugkeren ga ik met Danny langs The Great Ocean Road, een machtige weg aan de rotsen met zicht op zee en The 12 Apostels, rotsformaties die uit de zee komen...Ik ga dus op vakantie in m'n vakantie...

Verder kan ik nog zeggen dat m'n rondreisplannen serieus vorm beginnen krijgen!!! M'n mam komt rond de 30e maart naar Melbourne en we gaan ongeveer 2 dagen Melbourne doen, 5 dagen Tasmanië, 3 dagen Sydney, 7 dagen een rondreis in groep in "The Outback", met Ayers Rock, Alice springs...en uiteindelijk nog 3 of 4 dagen Cairns, The Great Barrier Reef (waar ik ga duiken tussen het koraalrif) en een Aboriginalgemeenschap ten noorden van Cairns...Dan gaat mam naar huis en ik terug naar Melbourne voor ff te recupereren (rond de 20e April) en tegen 23 a 24 April vertrek ik terug naar Nieuw-Zeeland voor 3 weken op mezelf, of heel misschien samen met m'n broer...Met de rugzak gaan rondtrekken door het mooie landschap! en uiteindelijk zal ik op 19 Mei terug in België arriveren...Hele boterham maar kijk er wel serieus naar uit!!!

I'm still loving the Australian life...

2 opmerkingen:

Jolien zei

Jammer van het mindere weer, maar je hebt nog tijd genoeg om er nog eens naartoe te trekken hé.

Leuke vooruitzichten allemaal hé! En zeker de 24 of 25ste maart als we elkaar terug zien ;-)

De rondreis in the outback, met welke organisatie doe je dat?

Waltje, hou je daar goe en tot binnenkort!

x

svenne zei

mijne beste tis wa lang gelede ma ebbet ff druk had me et werk zodus...
kzie da alles daar dik in orde is en da ge u super aant amusere zijt...
ier ist al aant sneeuwe dat gene naam eeft en tis vree kou.
walt het ga je goed.
best wishes
svenne