zondag 30 november 2008

Busy busy bee...

Wat een weekend...Ik wist dat het best wel druk ging zijn maar vandaag, maandag, zit ik nog steeds met mini oogjes achter dit veel te felle scherm jullie allen daar in België te entertainen... ;)!

Bon, waar begin ik?! Vrijdag ging ik dus mee naar het jaarlijkse bal van de Rock'n Roll dansclub van Lynda omdat haar man niet mee kon of wilde. Ik had er op voorhand wel serieus zin in, want het was eens iets anders en het was eens een avondje "uit". Nieuwe mensen leren kenne, een dansje doen, lekker eten en drinken...dat zag ik wel zitten! Me mooi geschoren, gewassen, kostuumbroekje aan en een mooi sjiek hemd en dan maar wachten e...Om 18u15 zou ze hier zijn, twas uiteindelijk 19u, vrouwen é :p?! Daar toegekomen en voorgesteld zijnde, heb ik een lekker diner verorberd, tussendoor wat danskes gedaan en een paar glaasjes wijn naar binnen gekapt. In het begin was er een serieuze drempel om die dansvloer op te stappen. Enerzijds omdat ik wss de enige daar was die nog maar 2x een uurtje privé les had gehad en anderzijds ja gewoon, die drempel e! Ik kende maar een paar moves van Rock'n Roll, Swing en nog iets (naam vergeten ;)) en dat hield me een beetje tegen omdat ik het in m'n hoofd nogal belachelijk vond om dan telkens hetzelfde te doen...Maar soit, die drempel zo snel mogelijk ovcergestapt en om eerlijk te zijn: het was een heerlijke avond! Heb veel gedanst, veel gevarieerd tussen de "moves" die ik kende en zelf nog wat bijgeleerd ondertussen ook! 'k Had daar ook veel bekijks daar ik wss de enige "jongeman" van mijn leeftijd was...Blijkbaar had Lynda daar helemaal geen probleem mee! Rond 1u30 zijn we terug richting huis gegaan waar ik m'n goed bedanste voetjes ten ruste kon leggen...Zeker voor herhaling vatbaar, ik heb me daar extreem geamuseerd, zeker op die dansvloer ;)!

Zaterdag wilde ik wat langer blijven liggen daar ik pas laat de lakens was ingekropen en ben dan uiteindelijk om 10u opgestaan omdat ik wist dat Hannelore om 11u in de Gymles moest zijn...Danny zou haar echter brengen en dan ben ik samen met Marjolijn en Rei (een vriend van hen uit Adelaide die hier een weekendje op bezoek was) naar de Queen Victoria Markets gegaan. Dat is te vergelijken met Covent Garden in Londen en is dus een enorm grote overdekte markt. We hebben daar wat gezigzagd door de kraamstraatjes en hier en daar eens gestopt. Ik heb zo een verkeersbordje gekcoht om in je auto te plakken van "Kangoeroes next 14km", best grappig! Dat staat hier dus echt als verkeerdsbord e dus...Iets lekkers gegeten en dan zijn we terug huiswaards gekeerd vanuit The Big City!

We waren niet lang thuis want diezelfde avond moesten we om 18u30 in dansclub Fusion, in de stad, zijn voor het kerstfeestje van Ceroc Dancing. Het hele gezin was present voor het diner en de dans nadien...Ik voelde me echter wat klote want ik was namelijk al 2x meegegaan naar de les en wist er letterlijk geen bal meer van die avond. Waarschijnlijk grotendeels omdat Rock'n Roll en dergelijke nog fris in mn kopje zaten! Er was een jongedame die me ten dans vroeg en ben letterlijk afgegaan als een gieter :D wist de basisstap zelf niet meer :p
De kindjes waren ook mee dus moest me ook daar wat mee bezighouden want anders sta je te dansen en zijn dioe 2 spruiten ineens weg en weet je niet waarheen...Tegen 12u ongeveer thuis en dan lekker bedje ingekropen, maar dat was nog niet het laatste van het weekend.

Zondag moest Danny een concert dirigeren in Doncaster, een dikke 30 minuten rijden van hier. Florian moest 's middags in z'n bedje dus ben ik alleen met Hannelore gegaan. Heb de weg nog gemakkelijker dan verwacht gevonden met de Melbourne-gids en we hebben dus 45 minuten genoten van het eerste deel van het concert in de stralende zon. Danny moest weg voor het tweede deel en Hannelore wilde dan uiteindelijk ook weg. Totdat we hoorden over de taart, scones en thee. We hebben ons binnen nog lekker volgepropt en zijn dan uiteindelijk naar huis gegaan...

Die avond heb ik me letterlijk op m'n dikke reet gezet en niets gedaan! Héél leuk weekend, maar best wel vermoeiend als je tussendoor ook nog op kindjes moet letten!
We tellen af, nog 3 weken school en dan 6 weken zomerverlof waarin we naar Adelaide gaan...Nice!

Pies!

1 opmerking:

Jolien zei

Hoi Waltie!
Leuk weekend gehad zo te lezen. Fijn dat je er eens uit was. 't Gat van je lijf dansen mag op tijd en stond eens hé.
x