maandag 20 oktober 2008

"Home brew, Bommekes stront en dergelijke..." Het dagboek van Outback Walt

"Hellow, how'r you? I'm fine thanks...Cheers"

Dit is een zinnetje dat ik dagelijks verschillende malen zeg tegen deze enorm vriendelijk Australische mensen...Waar iedereen in Gent elkaar gewoon voorbij loopt (en moest je iets zeggen dan wordt je scheef bekeken) zegt iedereen hier in Aussieland telkens vriendelijk goeiedag...
Maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik met een klein kindje rondloop en de mensen daarom vriendelijk zijn :)

Wat heb ik hier uitgespookt de laatste week..vanalles, maar vooral met de kindjes bezig geweest natuurlijk...Mijn dagen zien er als volgt uit: Om 7u30 sta ik op en haal ik Florian uit z'n bedje, Hannelore zit dan al voor de televisie want die is heel vroeg op. Vers pamperke aandoen, kleertjes aan en hem aan tafel zetten met z'n door walt fantastisch gesmeerde boterham of lekker klaargemaakte cornflakes. Hannelore heeft zich ondertss zelf aangekleedt en haar eten zet ik ook klaar. Ondertss maak ik haar boterhammetjes en snij ik de stukjes fruit die ze meeneemt naar school!
Goed weer is gelijkaan te voet naar school (rond 8u30), slecht weer betekend met de auto en dus wat later vertrekken. Ik doe echter graag m'n dagelijkse wandeling dus ga bijna altijd met de buggy...
Terug thuis speelt Florian wat en doe ik wat ik wil...Om 12u zijn bedje in en tegen 15u pamperke verversen om de zus te gaan halen. 's Avonds houden de kindjes zich zelf bezig en doe ik waar ik zin in heb, tegen 18u30 steek ik ze dagelijks in bad en dan in bed, met de fles voor Florian en een verhaaltje voor Hannelore...Zo hebben jullie es een idee van wat ik dagelijks doe..

Nu ben ik hier nog maar 2 weken, de komende weken zal ik gegarandeerd er eens op uit trekken met Florian erbij..De auto nemen en naar een nationaal park rijden ofzo..Zie ik volkomen zitten en hebben ze hier nix op tegen!
Correctie: dit weekend ga ik er eens op uitgaan...Heb een drukke week deze week doordat M een hele week in Brisbane is en D elke avond weg is dus een vrij dagje ga ik wel kunnen gebruiken. Zaterdag zal ik wss vroeg de trein nemen om een dagje te Melbournen en zondag slaap ik eens uit...zal me goed doen na deze week waar ik er alleen voor sta...

Wat heb ik nog gedaan de laatste dagen? Vrijdag zijn Cam en Ally, twee collega treompettisten van Danny hier geweest en zijn we allen goed id alcohol geschoten...was een enorm leuke avond, veel fun gemaakt en leuke mensen leren kennen...Goed voor m'n engels! Zaterdag naar de winkel en 's avonds rustig bij Cam thuis gezeten met Danny en the kids...gegeten, pintjes gedronken en klapkes geslaan.

Ik ben ook Lynda leren kennen de laatste 2 weken, de mama van Jack, een schoolvriendje van Hannelore..Een enorm toffe en lieve dame...Elke dag wachten we elkaar op en praten we over vanalles en nog wat...Echt een schat van een mens! Zoals je hoort, iedereen is hier echt vriendelijk en geïnteresseerd wat een Belgische, gorgeous young man (hun woorden) hier komt doen...Ik krijg hier complimentjes hoor...als nooit tevoren!

Nu ga ik hier afsluiten, ga eens gaan genieten van een lekker heet bad met zo van die massagestraaltjes, hmmm. Heb er al zin in, ff relaxen met een boekje van Melbourne (voor dit weekend) Morgen neem ik Florian mee naar Greensborough, dat is een groot shoppingcenter hier niet ver vandaag...Es gaan "rondcruisen"...

Reageren, reageren, reageren is de boodschap e! Ik hoor namelijk ook graag eens iets van jullie...

Cheers mates

1 opmerking:

pythonke zei

Yo Waltieboy,

sorry da't zo lang geduurd heeft maar kheb toch maar mooi de weg naar je blog gevonden.

Nooit gedacht da gij zo ne kinnekesman ging worden, we zullen moeten oppassen dadde nie trug komt met een boeleke van uzelf :-D

Wel cool dadde zo tijdens de 'rustige momenten eens een 'National Park' kunt aandoen, die zijn magnifiek naar't schijnt dus VEEEL foto's trekken hé mate.

Die pintjes is dan weer WEL herkenbaar, zie ma dadde u inhoudt dadde die Aussies es kunt leren poolen ;-)

Euh, Lynda, halloooo Walt, den deal was, een Australisch poppiemieke, nie meteen een moeder met kind meebrengen hé :-p

Geniet er daar maar goed van en tot schrijfs!

Grtz Stof