donderdag 9 oktober 2008

Waarde Landgenoten

Voor ik vertrok dacht ik "Bwah, ff 23u vliegen...niets aan"...Jawadde dadde, wel iets aan dus.
In Brussel de vlieger opgestapt na een slapeloze nacht, waarvoor ik zelf gekozen had :) Een klein vliegtuigje waar ik ff aan het bekomen was van het afscheid met mama dat me best wel zwaar viel op dat moment. Je kent me wel he, de emotionaliteit zelve, hehe. Plus dit was ook het eerste moment dat ik het doorkreeg dat ik zo lang zou weg zijn...

Ma bon, goed door de douane geraakt, me neergeploft in het kleine vliegtuigje en een sandwichke binnengepropt. Nog voor ik goed en wel vertrokken was waren we alweer aan het landen richting Londen. Daar weer door de douane en me eens lekker laten betasten van onder tot boven door zo'n vies manneke dat veel te veel plezier had aan zijn fouillering naar mijn goesting. Zelf de schoenen moesten uit... 5u wachten, shit maat das klote. Verveling alom...Ok je hebt dan wel een Taxfree shopping de lengte van een Veldstraat maar die had ik al bekeken na 10 minuten plus de vermoeidheid begon me enorm parten te spelen...

Heb me hier eens gezet, daar eens gezet en ginder eens gezet...Wat gekeken naar de vliegtuigen en me uiteindelijk geplaceerd in de Starbucks Coffeeshop en daar een lekkere vetrijke Frapuccino gedronken met lekker veel slagroom. Toen ik een uurtje voor m'n volgende vlucht eindelijk te zien kreeg waar ik moest zijn heb ik me verplaatst naar de juiste gate en me daar tussen al het andere Aussievolk gezet. Het begon toen al enorm warm te worden met m'n Timberlands aan en die dikke pull rond m'n o zo fameuze torso.

In het vliegtuig aangekomen, spijtiggenoeg geen plaatsje aan de emergency exit, me lekker neergeploft en geprutst aan alles wat technologie was. Voor de eerste x op een vlucht met een schermpje voor je neus dus...je kan al raden e de walt met z'n technologische snufjes. De lucht in en neen hoor, geen film! Uitgeput en kopke neer tegen het venster. Na een uurtje dacht ik van "Kga es wat profiteren van die films enzo". Indiana Jones 4 gekeken en ondertss het eerste van 3 diners verorberd. Best lekker en tijdens de vlucht kon ik ook altijd vragen achter drinken of een snack...Profiteren geblazen. Heb m'n buikje wel rondgegeten op die vliegers, man man, die moeten afgezien hebben met mij! De vlucht naar Hong Kong duurde 10u dus ik heb na Indiana ook nog Harold and Kumar gekeken, Iron Man, Leatherheads en spelletjes gespeeld en af en toe gegeten en geslapen. In hongkong had ik maar een klein uurtje dus heb ik wat rondgelopen en foto's getrokken van de luchthaven die uitkeek op de bergen. De vlucht van Hong Kong naar Melbourne duurde 8u waarvan ik zeker 7u heb geslapen, had namelijk last van de constante verandering van kou in de vlieger naar warm in de luchthavens en denk dat ik een verkoudheidje heb opgedaan...

In Melbourne aangekomen, hopend dat m'n bagage was doorgekomen en m'n weg verdergezet om m'n allereertse stempel in m'n paspoort te gaan ontvangen...JIPPIE! Hannelore kwam direct naar me toeglopen en sprong in m'n armen om na 3 seconden direct in slaap te vallen, was hier namelijk al 21u en de kindjes gaan slapen om 19u dus...Even een babbeltje en dan m'n bedje in.
Vandaag heb ik het reilen en zeilen van het huis en het vak geleerd. Pampertjes met een bom aan stront verversen, kindjes wassen, links rijden...wat enorm raar was doordat de auto nog eens automatiek was en dat de eerste maal is dat ik met een automatiek rijd. We zijn ook even naar het dorp geweest en hebben een shoppingcenter bezocht met Florian. deze namiddag zijn we lekker te voet door het park om Hannelore gegaan, en hebben we thuis wat gespeeld. Heel leuke eerste dag en zie het dus volledig zitten!

Vanaf morgen breng ik Hannelore naar school, nu ik de weg ken ;). Florian gaat nog een dagje in Daycare, zodat ik een rustig dagje heb voor mezelf...maar ik ga de buurt eens gaan verkennen denk ik...

Voila, dit was deel 1: de inleiding tot Walt's avontuur...Nog vele hoofdstukken volgen ;)
G'day Mates and Cheers

Crocodile Waltie

2 opmerkingen:

Unknown zei

waltyboy!!

Haw ar ya don' mate? ^^ jaja tot zover mijn australisch engels Ü.
Gossie gossie man, ik hoop datjeje daar amuseert! En ergens ook wel een beetje jaloers dat jij lekker aan de andere kant van de wereld zit met mijn familie. Btw; sinds ik daar geweest ben staat heb ik een klokje op mijn computer dat de tijd in Melbourne aangeeft.. dus dan kan ik altijd volgen wat je aan het doen bent. alléjah, soms zo eens éh, als ik daar toevallig, af en toe eens naar kijk Ü. Dus liefje..
takè car mate (tot mijn volgende berichtje alleszinds^^)dikkekus!x
Eline!

Liesje zei

Dag Lieve Walt,

Blij om jouw eerste blogberichtje te lezen! Ik hoor dat je het daar al naar je zin hebt en dat doet me deugd. Ik vroeg me af hoe oud de kindjes zijn? En de kleinste heb je dan hele dag bij je ofzo? Heb al even naar de foto's gekeken. Ziet er wel nog een groot huis uit. Leuk opm je snoet te zien verschijnen :) Een uitgebreide mail mag je een dezer dagen zeker van me verwachten. Maar ik dacht om al even iets te posten op je blog zodat je ziet dat ik al eens gepiept heb :)

Dikke knuffel van mij!