maandag 12 januari 2009

The Grampians --- Amazing, stunning, gorgeous!!!

Vanmorgen werd ik wakker en verschoot ik ff...Er lag een enorm mooi meisje naast me met een enorm mooi lichaam...Compleet naakt! Ik wist ff niet wat doen en keek rond omdat ik het boeltje ff niet snapte! Opeens werd ze wakker en keek ze me diep in de ogen aan..."What a great night, wasn't it?" zei ze...En ze kustte me vol op de lippen. "Let's do it again..." hoorde ik haar nog zeggen...En verdomme toen werd ik wakker!!! Graptjen, had jullie goed te pakken e, haha!

Na 3 weken Adelaide en The Great Ocean Road, nu 4 dagen "The Grampians"...Boeja!!! Vrijdag namiddag vertrokken rond 17u en toegekomen rond 21u, de familie Davis was daar toen al van 15u en hadden Hannelore al meegepakt. Enorm mooie natuur waar we doorgereden zijn...Uitgestrekte velden, en de bergen op de achtergrond, nice! De eerste avond hebben we niet erg veel uitgestoken. Alles uitgepakt, de kindjes in bed gestoken en met z'n allen (Lynda, Michael, MJ, Danny en ik) wat buiten gezeten en genoten van de rust van The Grampians. Ons huisje, dat je kan zien op de foto's, lag letterlijk in de brousse. Geen enkel ander huis in de buurt en tientallen wilde kangoeroes die op hun gemakje door je tuin huppelen...Geen geluid, enkel dat van vogeltjes en een open lucht waar duizenden sterretjes naast de immens grote maan fonkelen.

Zaterdag zijn we allen samen op pad gegaan om enkele van de wonderen der Grampian-natuur te gaan verkennen. De eerste stop was "Mackenzie Falls", één van de vele watervallen in de bergen (en de grootste die ik ooit al gezien heb). Op de weg naar daar kon je zien dat hier enorm veel bosbranden zijn...Bijna alle stammen zijn zwart met hier en daar een dode boom. Maar het grappigste is dat er dus zwarte bomen zijn met grasgroene blaadjes...Natuurlijk moest ik als grote debiel weer eens in zo'n holle boom kruipen om een fantastische interessante foto te laten nemen ;)!
The Mackenzie Falls zijn echt indrukwekkend om te zien...ze zijn, denk ik, 25 a 30 meter hoog en het geluid ervan is erg luid! Ik vroeg me dan af hoe er in zo'n droog en door bosbranden geteisterd stukje land zo'n waterval kan zijn die liters water per seconde verwerkt...Enkele heel mooie close up foto's genomen en even op m'n dikke kont gezeten en gewoon genoten van het geluid en het wonder der natuur genaamd "de waterval".

We zijn dan doorgereden naar een plaats waar verschillende wandelpaden vertrekken zoals het pad naar de bekende "Pinnacle". Dit was echter een wandeling van 5,5km over de rotsen...en met kleine Florian ging dit niet! Ik en MJ gingen dit dan mss nog doen als "bushwalk" maar het is er spijtig genoeg niet meer van gekomen...Zeker eens opzoeken op het net die "Pinnacle". Volgende stop was "Lake Wartook"...Een plaatsje waar we wilden gaan zwemmen, maar waar je blijkbaar niet mag zwemmen. Was wel machtig om het uitzicht daar te zien! Een enorm groot helderblauw meer met op de achtergrond de bergen, en met dit weertje was het heerlijk om even stil te staan en gewoon te staren...
Na een tussenstop in Halls Gap om iets te eten en een ijsje naar binnen te spelen zijn we terug naar huis gegaan om daar een "barbie" te starten... met kangoeroevlees onder andere. Wel raar om kangoeroevlees te zitten eten terwijl er op 20 meter van de tafel kangoeroes rondhuppelen in de tuin. Tussen de foto's (en filmpjes) zal je wel merken dat ik indd best wel wat Skippy's gezien heb, sommige zelf met een Joey. Telkens ik ze zag nam ik geruisloos m'n camera uit m'n zak en stapte ik stapje voor stapje dichter tot ze uiteindelijk allemaal wegsprongen...Machtig! De mensen hier vinden dat zo normaal he, die beesjes...wel ik vind duiven in België ook normaal maar werd helemaal zot toen ik hier bijna tussen de kangoeroes liep!

Zondag zijn we naar de dam geweest (lees: een plasje water dichtbij) waar we even met het bootje gevaren hebben tot m'n kont kletsnat was...Nadien hebben ze me geleerd hoe je Australian Rules Footie speelt en hebben we even een balletje getrapt...tot ik hem vastschoot in de bomen, uhum! De familie Davis ging dan naar huis tegen 13u en dan zijn wij gaan zwemmen in het zwembad van Halls Gap...Zalig...Genieten! Nog wat genoten van de scenery en nog wat kangoeroes bekeken op "ons domeintje"...

Op maandag, ons laatste dagje, zijn we nog enkele scenic views gaan bekijken en hebben we nog een wandeling gedaan naar "Behive Falls" waar ik tussen de rotsen en over de boulders ben gaan klimmen om een fantastisch uitzicht te krijgen over de natuur. In het terugkeren naar huis zijn we gestopt aan "The Giant Koala" een beeld dat gemaakt is door een kunstenaar enkele jaren geleden...indrukwekkend om te zien! We keerden vroeger naar huis terug omdat Danny moest gaan dirigeren om 19u...Ne mens komt thuis om 18u en krijgt dan verschillende telefoons dat het niet door gaat...Dus we hadden met andere woorden nog met alle gemak enkele uren kunnen blijven maar kijk...Ik heb een fantastische 4 daagse achter de rug! Weer hemelse dingen gezien en zaken meegemaakt die voor eeuwig in m'n hoofd geprint staan! En het is nog niet gedaan! Volgend weekend gaan we nog een weekendje naar het 2e deel van The Great Ocean Road...Wat word ik hier toch enorm goed behandeld...Mijn volgende doel is om een wilde Wombat of Echidna te zien...I'll keep you guys posted!

2 opmerkingen:

schmoel zei

Mmmm...Misschien toch even een korte les in natuurkunde. Je schrijft van bosbranden daar in de buurt, en ik ga dat zeker niet tegenspreken, maar ik vermoed dat het eerder om iets anders gaat. Bepaalde soorten bomen moeten afgebrand worden om zich te kunnen voortplanten. Wij hebben dat in de VS ook gezien met de Sequoia's. Als deze bomen niet afgebrand worden, kunnen ze zich gewoonweg niet voortplanten, daar hun 'zaad' niet vrijkomt. Ale, even de dork uitgehangen nu.

Ik zal Pinnacle eens opzooeken op het net, als je toch zegt dat het zo de moeite is. Ook Echinda ga ik eens opzoeken, daar ik begot niet weet wat voor een soort dier dat dat is. Heeft het ook een Nederlandstalige naam?

Misschien een laatste vraag: Adelaide, The Great Ocean Road, The Grampians,... moede gij daar eigenlijk ook nog werken, of was dat gewoon een dekmantel?

Trouwens, wist je dat er in Adelaide een stukje strand was dat enorm bekent staat voor zijn haaien. Deze week gelezen in de krant. Behoort tot de top 10 stranden waar er aanvallen van haaien geregistreerd werden.

svenne zei

yooo de bushkangeroo,
k tkan zijn dat verkeerd geschreve is
alles goed daar?
keb de foto's gezien echt prachtig
ge ebt de groete van mijn ma trouwens
ze overweedgt om miss ook naar daar te gaan, ge kent ze é
allé tamusement nog é en khoor u nog wel
de groete van de kleine ook
cya