zaterdag 17 januari 2009

The Great Ocean Road and its Surfing Beaches...Dag 3 en 4

Zondagmorgen werd ik wakker en er lag weeral een meisje naast me...Een enorm mooi, lief en leuk meisje die ik me gelukkig wel nog kon herinneren van de dag ervoor! t' Was Hannelore ;)...Wij hebben samen geslapen tijdens onze trip naar de Ocean Road! Zo heb ik toch nog es een meisje in m'n bed gehad e, haha!
Omdat we de eerste maal zijn moeten terugkeren doordat we geen "Vacancy" vonden zijn we dit weekend voor een tweede maal naar The Great Ocean Road gegaan om ons toe te leggen op het tweede deel!
Tijdens deze trip hebben we meer dorpjes bezocht en niet enkel de kustlijn gevolgd...Zo zijn we gestopt in Queenscliff en Port Lonsdale. In Port Lonsdale hebben we een flinke wandeling langs het strand gedaan naar een grot onder de vuurtoren, waar vroeger gedurende 40 jaar een ontsnapte gevangene zou gewoond hebben. In het naar daar stappen heb ik over de uitstekende rotsen gewandeld en genoten van het lange brede strand en de octopus die ik gezien heb...nog een beesje om aan m'n collectie toe te voegen! We hebben ook nog een mooi uitzichtje meegepikt vanop de "Urquhart Bluff" en zijn nadien het regenwoud ingetrokken bij "Maits Rest". Enorm bizar...Je bent dan aan zo'n fantastische kustlijn aant genieten, rijd 5 km landinwaarts en zit in het midden van een regenwoud met eeuwenoude, torenhoge bomen en enorme varens en watervallen. Heb tijdens deze trip nog enkele watervalletjes gezien zoals de "Erskine Falls" en nog een waterval waar ik de naam van vergeten ben!
Op weg naar Cape Otway en het bekende Cape Otway Lighthouse hebben we enkele koalas gezien langs de baan waarvan eentje die in een boom aan het klimmen was, wat ik natuurlijk op tape heb vastgelegd ;)! Je kent me wel he! Even later heb ik nog een diertje van m'n lijst kunnen schrappen, namelijk een Echidna! We hebben er zelf 2 gezien maar die beesjes zijn verdomme snel waardoor ik ze denk ik niet op foto heb. Ik heb geporbeerd, dus zoek maar uit...Anders heb ik een andere foto van op internet erbij gezet, zodat jullie kunnen zien wat dat juist is!
We hebben ook nog Torquay bezocht, het surfparadijs van Australië...waar er grote wedstrijden gehouden worden met de bekendste surfers op deze aardbol op golven van 5 meter en hoger! Wij hebben toch enkele surfers kunnen bewonderen en kunnen genietn van het mooie uitzicht over de kustlijn.
Tussendoor hadden we geslapen in een heel gezellige backpackerscottage in Apollo Bay...Als alle backpacker dingskes zo goed zijn als de 2 die ik hier al gehad heb, dan hoor je me zeker niet klagen!
Wederom een leuk en geslaagd weekend...M'n ogen zijn weer verwend geweest! En m'n beentjes heb ik goed kunnen gebruiken op de mooie wandelingen!
Volgende doel: Een wombat ;)

2 opmerkingen:

Denneman zei

Die beesten zijn helemaal nie snel ze. Ik ndenk dat er iemand aan het verdikken is.....:p jaja.
De volgende keer zal het wellukken :)

schmoel zei

Kak! Dienen blogger om reacties te posten is toch ook maar een schijtspel zenne! Ik moet hier telkens opnieuw een account aanmaken omdat ik zogezegd mijn paswoord niet meer weet, maar het is wel telkens hetzelfde!!!

Had al een mooi berichtje geschreven dat Denneman wel degelijk gelijk heeft. Onze Belgische Vetkwab in Australië zal een tweede zitje moeten reserveren tijdens zijn terugvlucht, daar zijn 'kakker' niet meer in 1 stoeltje geraakt...hehehe loool!