woensdag 28 januari 2009

"Allé Rogé"

Ik ben hier weer om ervoor te zorgen dat iedereen z'n lezen kan onderhouden e...Wat zouden jullie toch zonder mij doen... Vergeten hoe je moet lezen en wat dan?

Het is best grappig als je zo anderhalve week bijna elke avond naar de tennis van de Aussie Open zit te kijken wetende dat je zelf deel gaat uitmaken van het spektakel tijdens de halve finale van de mannen! Ik was elke keer aan' uitrekenen wie zou winnen en wie ik dus uiteindelijk te zien zou krijgen... Heel lang zag het er nr uit dat het Djokovic tegen Federer ging zijn, had me er toen al bij moeten neerleggen dat ik Nadal niet zou zijn wat ik best jammer vond! De laatste 14 dagen is het hier echter geen enkele keer onder de 40° gedoken waardoor er vele tennissers hebben opgegeven door dehydratatie en uitputting en verdomme Djokovic heeft dat moeten doen! Het was dus uiteindelijk Federer-Roddick, wat ook een mooie affiche beloofde te worden!
De match begon om 19u30 maar we wilden daar vroeger zijn om al eens de sfeer op te snuiven en gelijk hadden we...We konden, éénmaal binnen, gratis gaan kijken naar een dubbelmatch waar de zusjes Williams speelden! Cool om die serveerkanonnen eens bezig te zien, de match was wel gedaan na 57 minuten! Ocharme die 2 anderen ;)!
De Rod Laver Arena is best wel groot als je daar de eerste x binnenstapt...Was enom veel ambiance en ik heb vaak m'n keelgat opengezet met steeds hetzelfde zinnetje "Allé Rogé" zodat vrienden in België wisten dat ik het was en jaja...Evatje en Dennis hebben me gehoord :p!
Ik had wel verwacht dat het spectaculairder ging zijn om zo'n match live te zien...Wat niet wil betekenen dat het niet leuk was! Het was daar ook massa's warm...'s avonds laat zeker 35+ en dat voel je wel hoor!
Natuurlijk heeft onze Rogé den andere ingeblikt als tonijn in een dozeke! 3 korte sets en A-rod mocht terug naar huis...
aAd ik voordien geweten dat de volgende dag Nadal meer dan 5u en 5 sets op de court ging staan dan had ik die match gekozen...alhoewel? bij 35+ 5u op zo'n mini stoeleke zitten? Ik zat gezellig onder de ventilator voor de televisie ;)
Kortom, de max dat ik het eens heb meegemaakt! Ik kan zeggen dat ik Federer live heb zien spelen, en dan nog wel in Melbourne terwijl ik van het grote Destelbergen ben! Rogé is ook de max van ne mens...Z'n speech op het einde zat vol met grapjes onder andere over hoe hij de Aussie Open handdoeken (die moeten teruggegeven worden) stiekem meepiekt naar huis...hehe

De hoeveelste ervaring is dit hier dat ik nu rijker ben...? Ben verdikke de tel kwijt!

Geen opmerkingen: