vrijdag 26 december 2008

Bushwalking at Morialta Falls Baby...

Op kerstavond zijn we gaan eten in een chinees restaurant met een groepje vrienden, best gezellig en vooral lekker! Nadien bij Tammi thuis nog wat pakjes opengedaan en guess what...Ik heb een Puzzlebol gekregen, een magneet id vorm van een Vogelbekdier en een speciale Australische pinthouder! Cool!
De volgende dag was het een familiefeest bij Danny thuis...Ik had echter liever bij m'n eigen familie gezeten op dit moment...Wanneer vinden ze de teleporteermachine toch eens uit? Ze kunnen al mensen klonen en vliegen naar de maan, maar nog niet teleporteren! Leeggangers!

Vandaag, de 26e, om 7u30 op en met de auto naar Morialta Falls Park. Daar samen met Rei en MJ een lekkere 10km lange Bushwalk gedaan! De eerste uit m'n leven en die zal ook eeuwig in m'n o zo grote brein blijven plakken! Kijk zeker eens naar m'n foto's van die dag! De mooiste natuurfoto's die ik ooit al gemaakt heb!
We zijn letterlijk een berg op en af geklommen via kleine paadjes, heel stijl en met fantastische uitzichten! Van rotsen tot dalen, tot Adelaide in de verte en ja hoor...Tot wilde koala's! De wandeling heeft zo'n 2u en een half geduurd en heeft even m'n wereld op kop gezet! Stel je voor dat je dit elke week kan doen, gewoon heerlijk! De natuur kan ik natuurlijk niet in woorden overbrengen, daarvoor verwijs ik je door naar de foto's, en dan valt je mond vanzelf wel open! Ikzelf heb af en toe eens stilgestaan om een diep te zuchten en te knijpen in m'n arm om te kijken of dit echt realiteit was! Ik ben verdikke echt in Australië, zot gewoon!
Na de wandeling zegt Rei opeens dat er kans is dat er koala's in de bomen zitten...Walt begint rond te kijken en ziet zowaar zijn eerste wilde koala, spijtig genoeg op 10 meter van de grond, in een boom hangen! Iets verder loop ik voorbij een boom en zie ik verdikke een koala naast me liggen maffen op een meter van de grond! Sindsdien weet ik hoe het is om je hart te voelen ontploffen en de pure Red Bull door je aderen te voelen lopen! Ik heb dat beesje zelf kunnen aaien...een enorm mooi moment! Dat beesje keek eens heel kort naar mij en dacht wss "Doe maar manneke, ge zijt een braaf toeristeken!"

2 opmerkingen:

Denneman zei

ik denk dat de koala eerder verstijfd was van angst ;)

toch cool dat ge da kon doen :)

schmoel zei

Ik vrees dat die Koala dacht:what the f***, da wa ne neus! ;-)

Ik ben onmetelijk jaloers op u. Ik ben dan wel naar de zoo van San Diego geweest (één van de bekendste zoo's ter wereld) en heb aldaar een slang met twee koppen, Galapagosschildpadden, panda's en koala's gezien, maar ik heb ze niet kunnen aanraken! Ik kon maar één dier (?) aanraken, mijn dier, en kijk wat dit als gevolg heeft gehad.

Ik vermoed dat je dit ook wel eens wou weten: onze kerstcadeau's waren de volgende (Friedl: Nintendo DS + CD van Simply Red + DVD-boxen van Sex and the City en Lipstick Jungle + wat cadeaubonnen voor klerenwinkels; ikke: gerief om in de tuin te werken + Trivial Pursuit op DVD + een Give a Do box (iets gelijkaardigs als een Bongobon) + DVD's van Little Britain + gerief voor mijn zoon/dochter).