dinsdag 23 december 2008

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

We hadden geen plannen vandaag en zaten op ons gemakje bij Mark thuis te puffen van de warmte totdat ik vroeg of we ergens naartoe konden gaan. MJ stelde dan voor om naar Mount Lofty te gaan, het hoogste punt in Adelaide vanwaar je de stad en zijn omgeving kan bewonderen vanop 746 meter!
Het rare aan Adelaide is dat het aan de zee ligt en langs de andere kanten helemaal omringd is door bergen, dus de stad ligt in een kom. We vertrekken hier uit Mark z'n straat aan de rand van de drukbevolkte stad en 5 minuten later zit je op een enorm smal bergbaantje tussen de rotsen...Precies of je uren ver van de stad bent en ergens in de Pyreneëen aan het rondrijden bent! Hier kan je dat dus al na 5 minuten rijden vanuit de stad. Hoe meer we klommen, hoe mooier het uitzicht werd en hoe gevaarlijker de baan ook werd. Platen van wilde kangoeroes en koala's waren ook weer van de partij en na nog geen 30 minuten rijden kwamen we aan op de top van de berg...Ik zei meteen 1 woord toen ik het uitzicht zag "Shiiiiiiiit". Zo'n uitzicht heb ik echt nog nooit gezien. Geloof me, het is immens mooi! Je ziet bijna 50km ver tot aan de zee recht voor je! Links en rechts zie je nog verder het mooie landschap. Ik heb me daar neergezet en geloof me, ik kon daar een hele dag blijven zitten, kijken en filosoferen over het leven en de toekomst want meer en meer begin ik Danny en MJ te verstaan dat ze hier permanent zijn komen wonen!!
Mja, het uizicht kan ik moeilijk in woorden beschrijven he, dus moet je maar eens op m'n blog gaan kijken naar de foto's die ik ervan genomen heb! We hebben een kleine Bushwalk gedaan rond de top van de berg met de kindjes en zijn nadien naar Hahndorf gegaan...Wat zegt je die naam?

Inderdaad, een Duitste settlement die nog steeds bestaat! Een heel leuk klein dorpje met speciale lederwinkeltjes en kleine shops. We hebben daar een immense Duitse hahnburger gegeten en een lekkere halve liter naar binnen gekapt en nadien genoten van het mooie weer in dit pittoreske stadje! Natuurlijk zijn er fotos van dit alles te vinden op m'n blog!
Het is heel moeilijk om de natuur en de dingen die ik gezien heb om te zetten in woorden, dus ga zeker eens naar de foto's kijken want dan zal je merken dat ik gelijk heb en het indd heel moeilijk is om het te beschrijven!

Het was echt een heerlijke dag vandaag! Ik blijf erbij: Adelaide is heerlijk om er te zijn want het is hier al elke dag clear blue sky en lekker heet! Ik geniet, met meer dan volle teugen! We hebben ook al plannen om binnenkort eens deftig te gaan Bushwalken! Samen met Rei en MJ zou ik dan een hele dag van 's ochtends vroeg tot de late namiddag letterlijk gaan Bushwalken met wandelschoenen en lange broek in de sokjes gemoffeld als "precaution" tegen slangen...Want in de Adelaidse natuur zitten er enorm veel "Brownies", brown snakes die best wel giftig zijn! Fuck ik kijk daar naar uit! Had daar al altijd zin in om eens echt te gaan Bushwalken, op kleine paadjes, tussen de natuur, de mooie plekjes gaan ontdekken!
Misschien gaan we ook nog 2 dagen en 1 overnachting naar Kangaroo Island...Dat zegt genoeg! Een enorm mooi eiland voor de kust van Adelaide, maar dat is nog niet zeker daar de overzet best duur kan zijn. We gaan namelijk al 2 nachten met 5 personen in een Motel verblijven op onze weg terug van Adelaide terwijl we de Great Ocean Road bezichtigen. En nadien gaan we ook nog naar The Grampians dus...Maar het zou natuurlijk mooi meegenomen zijn! We zien wel...

Vandaag was waanzinnig mooi...Een uitzicht voor het leven in de achterkant van m'n oogkassen geprint! Ga ik nog wel willen terugkeren naar het platte en koude België :) :)?

2 opmerkingen:

schmoel zei

Broere, Enkele belangrijke puntjes:
1) Gij zult zeker terugkeren naar het kouden en onverschillige België! Niet omdat het hier zo heerlijk leven is, maar omdat uw naaste familie u veel te veel mist en omdat ge natuurlijk het nonkelschap uiterst serieus dient te nemen!
2) Hoe kan een oude vestiging van Duitsers nu gezellig en mooi zijn? Ik versta dat het daar rondloopt met Helga's met korte lederhosen en schöne mädchen, maar buiten de mooie blauwe lucht zal er niet veels moois te zien en te horen zijn, toch? Flets bier, Duits,...
3) Dat uitzicht klinkt inderdaad heel mooi. Heb nog niet naar de foto's gekeken, maar kan het mij zowat voorstellen. Opnieuw, ook wij hebben dergelijke uitzichten gezien, soms van iets hoger (3500m, als er geen sneeuw of mist was), soms van iets lager (85m onder de zeespeigel). Ik tracht zo snel mogelijk wat foto's door te sturen. Of kan ik die ergen (vrij snel en gemakkelijk) online zetten?

Jolien zei

Hi baby,
je verhalen doen me steeds meer en meer verlangen naar Australië!! Nog een dikke 40 dagen en ik ben zelf ook weg. Wat heb ik er zin in!!
Tot gauw,
J