maandag 22 december 2008

Glenelg Beach & Yum-Cha lunch

Na lekker uitgeslapen te hebben op zaterdag moesten Danny en Mark naar de repetitie van hun grote, 40000 tellende publiek, Carols bij Candlelight concert. MJ was nog niet in Adelaide dus zat ik thuis met de kindjes. We konden, echter niet buiten want ik had geen sleutel en wist ook niet hoe het alarm werkte...En toen ik het probeerde ging het af dus...Opgesloten in huis met de kindjes die lastiger en lastiger werden, en ik dus ook. Over die dag ga ik niet uitweiden! Over zondag des te meer!

Gisteren zijn we verdikke naar Glenelg gegaan, dat is blijkbaar het Knokke van Adelaide! Ik vond het meer het bikiniparadijs en heb die 2 oogbollen daar in m'n kas dan ook alle vrijheid gegeven om de menige heuvels, bergen en perzikvormige achterwerken te bestuderen...'k moet eerlijk zeggen: zoveel lekkere lijfjes binnen een vierkante km heb ik nog nooit gezien!
We zijn ons op het strand gaan placeren en dan ben ik met de kindjes in zee gegaan! Blijkbaar Florians eerste zee-ervaring en het was echt cool om hem bezig te zien! Telkens we uit zee gingen liep hij terug, hij kreeg er niet genoeg van, totdat hij struikelde en de heerlijke smaak van zoutwater proefde...toen was het verhaal ten einde voor hem! 'k was vergeten hoe uitgeput de zee en het zout water je wel niet kan maken...Dit was een heerlijk dagje! Perfecte blauwe lucht, blauwe zee, wit strand en de rode schouders de volgende dag!

Vandaag hadden we afgesproken met Rei om samen Yum-Cha te gaan eten als lunch in het chinese deel van Adelaide! Wat dat juist was, daar had ik geen idee van maar het klonk wel heel lekker! We hadden ons geparkeerd boven de Markets, wat een hemels paradijs van verse ingrediënten is! Die verschillende geuren, gewoonweg heerlijk! Verse groenten, fruit, kaas, vlees, vis...Alles! Moest ik hier wonen dan kwam ik hier elke dag m'n verse en verdikke goedkope dingen halen!
Yum-Cha is dus een soort van een buffet op z'n chinees. We zaten buiten op het terrasje en ze kwamen telkens af met verschillende schoteltjes chinese specialiteiten en dan kon je kiezen of je het schoteltje wilde of niet! Zo hebben we verschillende soorten Dim Sums gegeten, Shrimp Balls ;) en om nog verder te gaan kippenpootjes en de maagwand van een stier. klinkt misschien vies, maar is erg lekker...behalve die kippenpoten dan, echt vurt! En probeer geen papier in te slikken, nietwaar Danny? lol
We hebben ons daar helemaal volgestoken en dan zijn we gesplitst! Ik ben met MJ en Florian nog naar Adelaide City gegaan waar we de stad, zijn winkelstraten, oude gebouwen en gallerijen zijn doorgelopen om uiteindelijk uitgeput thuis terug toe te komen.

'k Moet zeggen: Adelaide is toch veel heerlijker qua klimaat hoor! Al 3 dagen helder blauwe lucht, stralende zon en 30 graden...I love South Australia! Ben al benieuwd naar het volgende wat ze mij hier gaan voorschotelen!

2 opmerkingen:

schmoel zei

All right, hebt ge dan ook stierekloten, apenhersentjes en krokodillentong gegeten? Ik ben momenteel drakenogen aan het eten. Echt waar! Is een soort lychee, lekker, maar veel zoeter dan lychees. In de VS hebben wij ook vre rare dingen gezien in Chinatown (San Francisco). Ze verkochten daar vre dikke padden om op te eten, zo van die vetzakskes...mhhhh. Trouwens, je weet het al of niet, insecten zijn de toekomst op gastronomisch vlak e. Meer en meer zullen rupsen, sprinkhanen en andere insecten geserveerd worden door een tekort aan ander voedsel. Jaja, er zitten daar veel eiwitten in e...

Denneman zei

Allez godverdomme,

iedereen zit hier van die exotische dingen te eten op verre locaties
en ik moet hier achterblijven in dit boerengat van een land :p

toch durf ik wedden dat ge frieten met stoverij zwaar aant missen zijt ;)
of zo van die lekker pitta's met looksaus :p

ik koijk al uit nr mijn volgende portie :D

yoooo