zondag 28 december 2008

Victor Harbour & Freakin' Granite Island

Ze doen mij hier echt wat aan ze! Elke dag krijg ik meer kans op een attackske als het zo blijft doorgaan! Ik zie hier gewoon de mooiste dingen op aarde, elke dag opnieuw! Voel me hier dagelijks opnieuw als een kindje dat voor het eerst kan stappen...Echt wel the time of my life!

Opnieuw een hemelse uitstap vandaag naar de zee aan Victor Harbour, een mooi vissersdorp! De weg naar daar is minder mooi eigenlijk daar Victor Harbour the place to be is na de eindexamens van het 6e middelbaar! Een beetje te vergelijken met Spring break in Cabo! Niet dat er nu veel volk op de baan was...Er is maar 1 weg naar het dorp en op die weg verongelukken tientallen jongeren, elk jaar opnieuw! Sommige studenten zijn al strontezat als ze in de auto stappen of willen een beetje Joyriden. Langs de baan staan overal rode en zwarte paaltjes. Respectievelijk voor Injuries en Deaths. Indd, ik heb ze geteld...47 rode en 14 zwarte paaltjes, reken maar uit. En op sommige paaltjes staan dan nog streepjes van het aantal betrokkenen...

Soit, daar lekker gegeten en dan de brug op naar Granite Island...1 woord: Awesome!!! Een niet al te groot eiland dat je gemakkelijk in een uurtje kan rondwandelen, maar zo'n mooie natuur en rotsformaties! Niet te doen! Er is een legende over "The eye of Granite Island"...een rots in de vorm van een oog, wat het centrum van het levende eiland moest geweest zijn! Dit stond vroeger aangeduid met pijlen en trapjes...nu echter niet meer daar er al verschillende mensen verongekt zijn en de zee ingetrokken zijn! Ik had echter zin om wat te srpingen van rots naar rots en wat klimwerk te verrichten en opeens stootte ik dan ook op "the eye"! Niet zo spectaculair eigenlijk, maar ik heb het toch maar gevonden he! Het was echt mooi om zo op de rotsen te klimmen en de granieten "boulders" te beklimmen! De wind daar was best wel zot hard...Normaal ook, wetende dat het volgende land aan de overkant van die grote plas Antarctica is...en daar komt dus ook die wind vandaan...
Het eiland is normaal ook een verzamelplaats voor verschillende soorten walvissen om te komen paren...Maar in deze tijd van het jaar spijtig genoeg niet! Geen probleem wang verder op de pier van Victor Harbour stond me wat anders te wachten!

Iedereen zit een koffietje te drinken en ik wilde nog wat verkennen door op de rotsige pier te lopen! Ik ben de pier ten einde en ineens zie ik een donkere vlek in het water! Verdikke een zeeleeuw die wat aant spelen is in het water...Ik ben hem zo lang mogelijk gevolgd, wat best moeilijk was als je van rots tot rots moet springen, totdat hij zich nestelde op een rots. Op een bepaald moment zat ik er echt 1 meter boven, op de bovenliggende rots en jij zat doodleuk naar me te kijken op z'n dooie gemak! Nogmaals een machtig moment! Ff teveel, wilde koalas, zeeleeuwen, Possums...Gewoonweg heerlijk!

Als laatste zijn we nog even naar "The Bluff" gereden, een grote rots die je kan beklimmen om een fantastisch uitzicht te hebben maar het was tegen dan al ferm aan het regenen en best wel koud...geen beklimming dus!

1 opmerking:

schmoel zei

Een zeeleeuw! Wueeleez nee! Cool he! In groep maakt dat ongelooflijk veel lawaai. Wij hebben er ook veel gezien aan de kust in California...Heb daar een filmke van gemaakt. Ik zal het eens doormailen. Of kan ik dat hier ergens posten?